2008.01.27. 17:06 ge

Tizenötödik nap, az utolsó szakasz

Kicsit megkésve, de összefoglaljuk a 15. nap, azaz a szombat eseményeit.
Az előző napi viszontagságos út után kevés idő jutott a pihenésre. Hajnalban lovasok szállták meg a Nara előtt néhány kilométerrel állított tábort és köszöntötték a Budapest-Bamako legénységét Maliban.

geszter: Mali

Végül is mindenki beért a célba legkésőbb hajnalban, bár voltak, akik soha nem felejtik el az előző éjszakát. A 141-es rajtszámmal induló Opel Frontera utasai is csak a vakszerencsének köszönhetik, hogy az éjszakában összetalálkoztak a Coimbra Racing és a Renegat Team autóival, akik csak az első ösvényt tévesztették el, de ezzel több mint 90 kilométerre eltértek a helyes iránytól. Nekik legalább működött a navigációs rendszerük, nem úgy az opleseknek, akik végül egy iránytű segítségével próbáltak eljutni Maliba. "Voltunk már hasonló helyzetben korábbi Bamakókon is, de most két utasunk is volt a karaván egyik orvosa és a Budapest-Bamako sajtóreferense. Így, hogy másokért is felelnünk kell nem csak magunkért sokkal nagyobb feszültség. A látótávolság nem volt több 60 méternél. Nem tudhattuk mikor hajtunk bele egy árokba, vagy a visszacsapódó faágak mennyire verik szét az autót. De a tapasztalatunk és a hitünk átsegített minket minden nehézségen és végül is hajnali fél 3-ra megérkeztünk Naraba" - nyilatkozta Hegyi Viktor a 33-as rajtszámú Nissan Pick Up kapitánya.

geszter: Dacia
A Nara-Segou szakasz igazán könnyűnek ígérkezett az előző napihoz képest. Még arra is jutott idő - főleg a túra kategóriásoknak - hogy a csapatok meg-meg álljanak a kis mali falvakban és beszélgessenek a helyiekkel. "A több mint 1 hetes sivatagi autózás után igazi felüdülés volt vizet és fákat látni. A mali emberek kedvessége és vendégszeretete pedig semmihez sem hasonlítható" - mesélte Polgár András versenybíró.

geszter: Mauritánia


A versenykategóriások nem értek rá a helyiekkel való barátkozásra. Ők még az utolsó napokon is ádázküzdelmet vívnak a megszerezhető pontokért. Annyira szoros a verseny, hogy csak az esti díjátadón, Bamakóban, tudja meg mindenki ki viheti haza a 2008-as trófeát.

Sajnos megtörtént az idei első komolyabb baleset is. A 170-es rajtszámmal motorozó Gyulai Csongor, Narától 20 km-re durrdefektet kapott. Ekkor még nem sérült meg. Egy helybéli a segítségére sietett és felpakolta őt és motorját a platós autójára. Majd pár kilométerrel késõbb ugyan ő nagy sebességgel belehajtot az előtte szabályosan közlekedõ 95-ös rajtszámú Suzuki Vitaraba. A Suzuki totálkárosra tört, de szerencsére az utasai nem sérültek meg. Ez sajnos nem mondható el a platón utazó Gyulai Csongorról, akire az ütközés következtében rádőlt a motorja és valószínűleg részleges szalagszakadást szenvedett. "Biztosat csak egy röntgen után mondhatunk, addig csak valószínűsítem, hogy szakadás van. Még szerencse, hogy motoros csizmában volt, mert az egyrészt felfogta az ütést, másrészt most tartja a lábát addig amíg Bamakoban rendesen el tudják õt látni" - közölte Dr. Palotás Miklós a verseny egyik orvosa. A nap fairplay díját biztosan a 65-ös rajtszámú csapat kapja meg, akik 140 kilométert autóztak vissza a bajbajutottakért és vontatták őket be egész éjszaka Segou-ba.

(forrás: a szervezők sajtóközleménye)

Szólj hozzá!

Címkék: összefoglaló bamako mauritánia mali


A bejegyzés trackback címe:

https://bamako.blog.hu/api/trackback/id/tr74313694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása