2008.01.04. 17:06 ge

Nem marad el a Budapest-Bamako futam!

A verseny szervezőinek hivatalos közleménye a következő:


Mindannyian megdöbbenve olvastuk a hírt, hogy elmarad az idei Dakar-rali terrorfenyegetés miatt. Mindenkit meg szeretnék nyugatni, hogy a Budapest-Bamako nem marad el. Ez a gondolat egy percig fel sem merülhet ebben a szituációban. Az itt leírt érvekkel senkit nem arra akarok késztetni, hogy jöjjön, mert minden rendben van. Pusztán meg akarom indokolni, hogy a Budapest-Bamako miért nem marad el.
  1. Nem hajthatunk fejet a terrornak. A terrorizmus világunk egyik kellemetlen mellékterméke, amivel élni kell tudni. Ha a terroristák előtt meghajlunk, azzal legitimizáljuk a törekvéseiket és további zöld utat adunk a terror terjedésének. Nem hagyhatjuk, hogy terroristák irányítsák az életünket!

  2. Mauritánia nem Kenya. Mauritánia stabil és békés ország. Az országban nem dúl polgárháború, nincs forradalom, nincs káosz és anarchia. A rendfenntartó erők maximális mértékben urai a helyzetnek. Az elmúlt tíz napban rendszeresen megerősítették számunkra, hogy fokozott figyelemmel védik a Budapest-Bamako indulóit, hiszen ez az esemény nagyon fontos számukra.

  3. A Budapest-Bamako egyik alapgondolata immáron három éve az európai és afrikai népek közti kapcsolatok építése és ápolása. Hogy mondhatjuk tiszta szívvel, hogy közeledni szeretnénk másokhoz, mikor a baj legkisebb felbukkanásakor meghátrálunk? Hogyan biztosíthatunk másokat szolidaritásunkról, ha oda sem merünk menni? Ha valamikor aktuális, hogy Mauritániába menjünk, akkor az most van.

  4. A Dakar-rally szervezői súlyos hibát követtek el azzal, hogy lemondták a Dakart. Ezt a hibát nem kell imitálni. A helyzetet minden indulónak magának kell mérlegelni és az indulás személyes döntés kell, hogy legyen. Ez így van a Budapest-Bamako kezdete óta. Talán ez a gondolat most még aktuálisabb, mint korábban.

Három gyermek apja vagyok. Ha komoly veszélyt éreznék Mauritániában, én magam sem indulnék el. De kérek mindenkit, hogy olvassa el a híradásokat és a részvételét alaposan gondolja végig! A döntés most is a te kezedben van.

Üdvözlettel,

Szabó Gál András
Budapest-Bamako

2008. január 4.

36 komment

Címkék: hír


A bejegyzés trackback címe:

https://bamako.blog.hu/api/trackback/id/tr87284742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tuner1 2008.01.04. 17:57:47

Én nem értek egyet egyetlen autóversennyel sem, mert környezetromboló, ...a belsőégésű motorok csakúgy zabálják az üzemanyagot, ez számomra csak hősködés, amolyan ingyencirkusz a népnek..örülök, hogy elmarad a Dakar, bár maradna el a Bamako is...semmi értelme

gorilla 2008.01.04. 18:08:41

Én nem értek egyet a marhapásztorkodással sem, mert környezetromboló..., a szarvasmarha csak úgy ontja a metánt, ami a globális felmelegedésért nagyban felelős... a marhaszték teljesen felesleges, semmi értelme

tomiP 2008.01.04. 18:11:05

Elmarad a Dakar-rali
Gyere haza Palik Laci

harddrive 2008.01.04. 18:22:23

tuner1: Én nem értek egyet a méregzöld idótákkal, akik szívük szerint mindenkit visszaparancsolnának a fára mert a világon minden más tevékenység környezetpusztító, hősködés és ingyencirkusz a népnek.
Gondolkozz el rajta, hogy ezen kommented megírásához mennyi elektromos energiára volt szükség, közben gondolom a fűtést sem kapcsoltad ki, pedig ez mind tök felesleges, semmi értelme.
Na keress magadnak egy barlangot és telelj ott, az nem környezetszennyező!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.04. 18:22:46

tuner1

ha rajtad és a hozzád hasonló korlátoltakon múlna az emberiség sorsa, még mindig barlangban laknánk.. húú de jó lenne!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.04. 18:23:38

ahh! fáj a fejem az ilyen idiótáktól!!
hajrá Bamako!!!

SCD.HU 2008.01.04. 18:34:31

Szerencsés lenne a hoppon maradt Dakarosokat is beengedni a Budapest-Bamako futamra.

Media szempontbol feltetlenul, de azert egy ilyen futam szervezese nem csak abbol all, hogy kitalaljak merre mennek es beszerzik a szukseges engedelyeket.
Persze iszonyatos nagy hype lenne, hogy a Dakar egyes szereploi elindulnak a Bamakon, de ez iszonyatos felelosseg is a rendezok reszerol. 150 csapat indul iden is ez rettento sok.

Go go Bamako.

Gyulus 2008.01.04. 18:47:49

Lehet hülyedakarozni, meg palikozni, én akkor is sajnálom őket, az biztos, hogy rengeteg munka van benne a versenyzők és a csapatok részéről, akár a nagy gyári csapatokról beszélünk, akár a privát indulókról. Persze az utóbbiak mindenképpen rosszabbul jártak, valószínűbb, hogy a saját millióikat ölték bele feleslegesen az idén.
Palikot meg nem pellengérre kell állítani, hanem drukkolni neki a jó eredményért. Persze ez most már mindegy.

storyline :) 2008.01.04. 18:49:46

Hajrá Bamako!
A lényeg, hogy vigyázzatok magatokra odakint!

(...és hozzatok tuner1-nek banánt...)

flimo13 2008.01.04. 20:03:08

Egy Dakar kibocsátása elmarad a grínpísz (pfuj) ladikjai mellett, szal..

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.04. 20:36:42

ez mit jelent:

"Ezt a hibát nem kell imitálni."

., (törölt) 2008.01.04. 20:58:45

Irtsuk az embereket!
A legnagyobb környezet pusztítók!
Szerintem a Dakarosok beengedése nem igazán jó ötlet. Azok tuning versenyverdák, itt meg jószerivel, csak a nevében rally. Részben jószolgálati feladatokat is ellátnak. Ajándékokat vsznek a helyieknek. Aztán ki az a hülye aki elhasználná versenyverdáját, amikor az fel van készítve egy kemény versenyre. Hogy kerülhet egymás mellé, egy 600 lovas Toyota, egy Dákóval?:-)

tavalyibamakos 2008.01.04. 21:10:50

tavaly voltam, iden is mentem volna, de a karacsonyi esemenyek miatt lemondtam rola, pedig csak 1 gyerekem van.

azt azert tudni kell, hogy a dakaron biztositjak a szerelok, pilotak biztonsagat legalabb is az ejszakai taborokban. a bamakon nem biztositanak semmit. mindenki sajat felelossegere utazik, es ha bajba kerul senki nem segit neki, mindenki sajat magara van utalva. Ja es egy fontos info: ha terrortamadas er a biztosito nem fizet, se az utazasi biztositas, se a normal eletbiztositas.

holysmoke the one 2008.01.04. 22:44:38

szerintem teljesen megszinesedne a B-B rali a dakarosokkal
mondjuk ugy,plusz egy kategoria
valószinüleg a dakar elmaradása miatt nagyobb médiatámogatást is kaphat,ha feltünik egy-egy dakaros a szinen

sz_ 2008.01.04. 23:08:44

"2007. január 4."

2008 van, jó napot!

Secnir 2008.01.05. 10:06:31


Tisztelt Szervezők!
(Kedves Gabris Eszter)

Olvastam az Index-en, hogy a B-B rallyt megtartják, szemben a P-D rallyval. Ugyanitt olvastam a közleményüket, hogy az indulási jelentkezés már lezárult, ezért NEM fogadják a P-D rallysok esetleges átjelentkezését. Megértem. Szervezési okokból valószínűleg többletterhet jelentene az önök számára.

azonban

Kérem vegyék figyelembe azt a tényt, hogy a P-D rally versenyzői közül sokan nem a győzni akarás miatt indulnak, hanem amiatt, hogy megmutassák maguknak (a világnak, családnak stb), hogy ők képesek egy ilyen feladat véghezvitelére. Olvastam azt is, hogy többen már megkeresték Önöket, hogy szívesen indulnának ezen a "megmérettetésen". A B-B rally célja - ha jól tudom - nem a győzelem, hanem a részvétel, illetve a jótékonyság. Úgy gondolom, hogy abban az esetben, ha a P-D raly résztvevőinek az 'átjelentkezését' elfogadnák, többszörösen is jól járnának. Egyrészt a nézettsége megnőne, a külföldi résztvevők maitt :-) . Másodrészt a karitatív szolgáltatásokat sokkal szélesebb körben tudnák véghezvinni több versenyzővel. Harmadrészt kis hazánknak is jót tenne marketing szempontból, ezt nem hiszem, hogy különösebben kellene részleteznem.

Kérem önöket, hogy a P-D rally külföldi résztvevőit, akik jelenleg viszonylag közel tartózkodnak, keressék meg, és ajánlják fel nekik a részvételt.

válaszukat előre is köszönöm.

Secnir

tuner1 2008.01.05. 10:14:45

Ha az autóversenyeket a földi élet csúcsának nevezed, azaz egy fantasztikusan haladó világnak, akkor ennél már jobban élvezem a teveversenyeket Dubaiban, vagy a lóversenyeket Angliában, bár ezeken az állatok küzdenek, akik talán élvezik azt, nem az emberek...igaz az autóban is ugyanazok vannak, csodát nem csinálhatsz mert még mindig igaz a mondás, 1 kg üzemanyaghoz 1 kg levegő kell.....

tuner1 2008.01.05. 10:16:02

Na félre a tréfával, a verseny akkor jó, ha azt szívből csinálod, nem pénzért, pénzért állat az ember...
és félre a tréfával mert 1 kg üzemanyaghoz 14,7 kg levegő kell....ez tényleg szuper valami

Secnir 2008.01.05. 10:18:07

1kg üzemanyaghoz 14.7 kg levegő?

ööö

ez hogy számoltad ki? Mint a kínai mérnökök - hasraütéssel?

Secnir 2008.01.05. 10:28:20

tuner1:
remélem azt tudod, hogy ordenáré nagy baromságot írtál.
Az igaz, hogy a karburátoros robbanómotorokban a benzin-levegő keverék ideális aránya 1:16, de az nem azt jelenti, hogy 1kg benzinhez 16 kg levegő kell.
(arról ne beszéljünk, hogy a levegő és a benzin fajsűrűsége más, meg hogy molekulatömeg meg ilyenek, mert csak összezavarlak vel)

mxplanet 2008.01.05. 12:58:05

palik gyáva elindulni a bamakon

sz22 2008.01.05. 13:00:12

Hajrá BB-sek, jó utat! Mi kb. egy nappal utánatok jövünk, két gyerekkel.
Igaz, a végcél nem Mali, hanem Szenegál, annak is a legdélebbi csücske. Ha valaki lemarad, még találkozhatunk is.
Szerintem is jó ötlet lett volna a hoppon maradt dakarosokat ( nem magyarokat is) befogadni. Nyilván nem jönnének tömegesen, viszont a gesztus, stb. stb. jót tenne minden szempontból. Szervezést tekintve pedig szerintem a 150 mellett plusz 10-20 induló nem okozna katasztrófát.

waldegard 2008.01.05. 13:39:12

Tisztelt Sencir!

Baromságot csak te beszélsz. 1 kg benzin tökéletes elégéséhez 15,4 kg levegőre van szükség. Ez egy tömegárány, ezt hívják lambdának! Robbanómotor helyett meg mondd: belsőégésű otto motor, sokkal elfogadottabb.

Bamakosoknak meg sok sikert, és jó utat! Jövőre mi is megyünk, ha minden igaz!

wiliam 2008.01.05. 15:13:43


Na hogy az van... iszonyat butaságokat mondtok!!
Egyetlen Dakaros Magyar sem jön a Bamakora... ez 100%
kötött szerződéseik voltak...amik most borultak...improvizációra 0 az esély!!

Ja..és ne felejtsük el... pusztán politikai döntés miatt törölték el a versenyt!! Ennyit a franciákról!! Világ életükben seggfejek voltak....azok is maradnak!!

ha 3000 katona vigyáz a versenyre ...akkor nincs az a terrorista aki a közelükbe férközne!! :)))))

mxplanet 2008.01.05. 17:14:41

így van! elég lett volna a francia légiót odaküldeni arra a részre, és minden rpg-vel közlekedő terroristát kilőni

tanárÚr 2008.01.06. 12:37:46

Szabó Gál András metélt farok!
Majd jól a seggedbe lőnek!

Bigacsiga 2008.01.06. 13:36:22

Scenir!

Egy ilyen technikai analfabéta szvsz ne induljon semmilyen autóversenyen...csak leégeted a versenyzőtársakat...:)

Bigacsiga 2008.01.06. 13:38:25

Gyuszi bácsi!

ez mit jelent:

"Ezt a hibát nem kell imitálni."

Azt jelenti, hogy a kedves illetőnek nincsen annyi sütnivalója, hogy fel tudja mérni, mibe is rángat bele egy rakat embert...:(

Bit Rot 2008.01.06. 14:20:40

Respect!
Nem szabad meghajolni a terror előtt!!!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.06. 14:32:23

bigacsiga: de amennyiben az "imitálni" szó magyar nyelvben elfogadott jelentését vesszük alapul, akkor ez a mondat nem jelent az ég világon semmit

imitál = színlel, tettet, mímel, megjátszik, alakoskodik

ezt egy hibával ami már (a nyilatkozó szerint legalábbis megtörtént) hogy lehet csinálni???

Laila 2008.01.06. 14:55:03

tanarUr!
Ezzel az inteligencia hanyadossal mit lehet tanitani?

Bigacsiga 2008.01.06. 20:42:27

Gyuszi bácsi!

Az "imitál" azt is jelent(het)i hogy "utánoz"...
Ezzel együtt ritka buta mondat...ilyet csak az "követ" el, aki többnek szeretné mutatni magát, mint ami...de a műveltségén tátongó lyukakon keresztül sajnos mindig "mögélátni"...:)

Illés Béla 2008.01.07. 07:54:04

Én nem bánom hogy elmarad,mert ez P-D már csak és kizárólag a bizniszről szól.Már rég nem tökös gyerekek beválalós-egymást segítős versenye,hanem giga cégek és gazdag pöcsök egymáson átgázolós ámokfutása.B-B sokkal inkább megidézi a régvolt versenyek szellemiségét.Sok sikert minden indulónak.Uff szóltam.

zlaboncz 2008.01.07. 08:36:20

"Nem szabad meghajolni a terror előtt!!!"

Ezt könnyen mondják olyanok, akik nem lesznek ott, hogy jól seggbe lőjjék őket. Azért nem tudom, hogy honnan veszik a szervezők ezt a magabiztosságot. Olyan biztosak benne, hogy a terrorista sejtek is nézik a magyar tévét, és tudják, hogy "nahát ezek a BB-sek tök jó fejek, segíteni jönnek nekünk, úgyhogy majd kiállunk nekik szurkolni?"
Vagy inkább annyit látnak, hogy nagy marha rajtszámos autók, hangosan dübörögnek át a falvakon (nem kell a parasztvakítás, hogy mi nem robogunk át a falun, hanem megállunk és jófejkedünk a lakossággal) és jól lelövöldözik a versenyzőket? Függetlenül attól, hogy mindenki saját felelősségére indul a versenyen az indulásra való biztatás kőkeményen a szervezők felelőssége...

Z.

Anyánk

Szponzorok






Fotók

süti beállítások módosítása