2008.01.15. 15:30 Fürkész

Egy induló várható költségei

Több olvasónk is kérdezte, hogy mégis mennyibe kerülne elindulni a mezőnnyel Bamakóba.
A futam oldalán ugyan megjelölnek körülbelüli számokat, intervallumokat, de úgy gondoltuk, egy valós példa többet segít az érdeklődőknek. Az alábbi adatokat egy tavaly induló csapattól tudtuk meg, akik segélyt is vittek Bamakóba, de mivel azt szponzorok biztosították, külön költséget nem jelentett.


Autó vásárlása3,4 millió FtValóban, választhattak volna olcsóbb autót is, mások néhány százezerért vett kocsikkal mentek. Elmondásuk szerint azonban ők egyáltalán nem értenek az autószereléshez, és ha a motor leáll a sivatag közepén, akkor segítség nélkül bajba kerülhettek volna. Ezért döntöttek egy megbízhatónak gondolt 4 éves Nissan terepjáró mellett. Reménykedtek benne hogy majd ott el tudják adni, végül ez nem sikerült.
Autó felkészítése1 millió Ft650 ezer forintba kerültek az új gumik, a sivatagi terepen nagy eséllyel károsodó pótalkatrészek, tetőlámpák és tetőcsomagtartó, illetve a tuningcégnél az olajcsere, fékbetétcsere, és számos kisebb javítás az autón. A tuningcég a csapat szponzora lett, így munkadíjat nem számolt fel. Így sem tudtak mindenre felkészülni, Maliban egy vízmosásnál eltört a kocsi laprugója, és épphogy be tudtak vánszorogni a célba.
Hazajövetel után 350 ezer forintot kellett rákölteni az autóra, hogy újra normális állapotba kerüljön.
Autó hazahozatala250 000 FtA csapat tagjai a két hét vezetés, és különösen a Kiffa-Bamakó szakasz nehézségei után úgy döntöttek, repülővel jönnek haza. Szerencsére egy másik csapatból az egyik tag vállalta, hogy hazahozza a kocsit. A jelölt költség csak a benzint, autópályadíjakat, és egy 200 Eurós szervizt takar.
Autófelszerelés400 000 FtTartalmaz egy GPS-t (200 000 Ft), a sátrat, főzőfelszerelést, homokvasat, emelőt, ásót, lámpákat, CB rádiót, benzinkannákat. Vettek még egy GPS-képes PDA-t, de mivel azt másra is vették, és egyébként is már Spanyolországban elromlott, így nem számoltuk bele.
Benzin, autópályadíjak, komp375 000 FtItt nem lehetett igazán spórolni semmin, szerencséjükre olyan meghibásodás sem lett a kocsin ami a fogyasztást növelte volna.
Szállás460 000 FtEzt ki lehet hozni sokkal olcsóbban is, attól függ, hogy kinek milyen igényei vannak. Jelen csapat tagjai az egész napos vezetés után normálisan akartak fürödni, normális vécére vágytak, és kényelmes ágyra, így mindenhol valamilyen hotelben, motelben aludtak. Ha végig sátorban alszanak, úgy ez a költség jóval kevesebb. Illetve benne van az is hogy a verseny után még 4 napot maradtak a bamakói szállodában (napi 25 000 Ft).
Étel, ital50 000 FtAz ételek jelentős részét itthonról vitték (konzervek), néha csúszott be egy-egy pizza, kávé, ilyesmi. Italt sokat vásároltak, de a bulik a túrához hozzátartoznak, ezen ne akarjunk spórolni.
Részvételi díj140 000 Ft70 000 Ft fejenként.
Baksis75 000 FtAz utazás során a katonai csomópontokon fizették ki készpénz és ajándék formájában. Egyikük elmondása szerint: "mikor egy kétméteres néger katona a vállán géppisztollyal ajándékot kér tőled, akkor valahogy nem tudsz nemet mondani".
Telefon150 000 FtMivel mindketten naponta többször jelentettek az itthoniaknak, valamint néha a munkahelyi ügyek is utolérték őket, így tetemes telefonszámla jött össze.
Repülőjegy300 000 FtMint írtuk, a célba érve nem vállalták be mégegyszer a két hét vezetést hazáig, így Bamakóból repülővel jöttek haza.
Összesen

3 200 000 Ft

(plusz az autó)

Bár az autó árát nem számoltuk bele (hiszen azt el lehet adni itthon), de így is csúnya kis összeg. Ebben az esetben kéttagú volt a csapat, így ezt felezték. Meg kell említeni, hogy egy csomó mindent csak egyszer kellett megvenni, így ha újra menni akarnak, a költségek egy része már nem releváns.


A táblázat alapján mindenki eldöntheti, hogy az ő igényei alapján mennyire jönne ki az útja. Jó számolást!

14 komment

Címkék: verseny bamako költség


A bejegyzés trackback címe:

https://bamako.blog.hu/api/trackback/id/tr52297662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jano Labs · http://janolabs.blog.hu/ 2008.01.15. 16:03:16

Soknak tűnik, több helyen bőven lehet faragni szerintem (bár -még- nem voltam Bamakóban) és a szponzor is csak a műhely volt...

[Sven] 2008.01.15. 16:15:00

Ez nem jó hír. :(

Eiríksjökull (törölt) 2008.01.15. 16:34:21

semmi pánik, ennek a töredékéből ki lehet jönni.

igric 2008.01.15. 16:34:27

huh, ez durvinyek, mennyi lehet akkor a dakar:)
bár az "élmény megfizethetetlen" gondolom én
nekem ez teccet a legjobban:
"de a bulik a túrához hozzátartoznak, ezen ne akarjunk spórolni." hehe, zsernyákok biztos nincsenek. Én egyszer vezettem úgy hogy hajnalig piáltam és utánna két óra alvás aztán be a volán mögé. Egy igazi szürrealista élményparká válik a környezet, sivatagban állat lehet, és a távolban feltünő beduin vajon igazi-e?

Eiríksjökull (törölt) 2008.01.15. 16:40:56

az autó 400 ezer volt, a felkészítés nem volt 100 e, a repjegy 65 volt, ha utánajárt az ember, nekem nem került 500-e be, úgy hogy kint voltam még két hétig és bejártam az országot.

drisu 2008.01.15. 17:06:04

Ez a költségvetés egy dákó vagy egy lada csapat szemszögéből nézve sok, gondolom a szlovák Ulrichék, vagy a Csehek az Új Aro-val esetleg a Hummeres srácok sokkal többet költöttek ha a futam egészét nézzük. Persze nem tudom.
Minden nézőpont kérdése, de dzsó-nak igaza van, sokat lehet faragni sok helyről.
:)

drisu

Eiríksjökull (törölt) 2008.01.15. 17:10:56

amúgy ha van pénz, bármennyit el lehet költeni :))) Igaz, amikor én voltam, a nevezési díj is kisebb volt (75 e)

mxplanet 2008.01.15. 18:04:44

egy szakadt nivát kell venni, nem pedig 3 gurigás terepjárot.

markoferko 2008.01.15. 18:30:48

hello dzso!

nekem is hasonlo, mint dzsonak

auto 700.000 felekszitessel egyutt, eladva 800.000-ert kint.

benzin, komp egyebek: 300.000 korul

szallas: nem tobb, mint 100.000

kaja: igazabol foleg itthoni kajat nyomattunk, marokko meg olcso tehat mondjuk max 50.000.

baksis: 0, nem igaz, hogy kotelezo fizetni. a mauritan hataron kertek 20 eurot, mondtam csak bankkartyam volt. az ajandekot koveteloknek meg adtam 1 doboz cigit

telefon: 0

repjegy: 60.000, igaz, Air Burkinaval repultem, es csak parizsig, onnan stoppoltam. A tobbiek 150.000 fizettek fejenkent budapestig

reszveteli dij: 70.000/fo

negyen voltunk, en meg maradtam 3 hetet a kornyeken, es 300.000 bol megusztam

igaz (kicsivel dzsoekat verve) mi nyertuk a low budget kategoria dijat

Fürkész 2008.01.15. 23:44:00

Ahogy írtam a bejegyzésben, ez egy teljes csapat költsége, ami ebben az esetben 2 ember.

Másrészt ők is mondták, és jeleztem is, hogy sok helyen lehet spórolni. Azt mondták volt aki 200 ezres kocsival ment. De ha az lerobbant, a sofőr bemászott a motorba és megjavította. Az említett csapat nem értett hozzá, ezért vettek drágább autót.

markoferko 2008.01.16. 00:22:07

teljesen korrekt volt a leirasod, a legtobb csapat ennyibol jott ki, vagy kicsivel kevesebbol

dzso es en csak jeleztuk, hogy ki lehet hozni kevesebbol, persze ekkor mehet a para, hogy eljutsz-e a celig, vagy nem. mi lesz, ha lerohadsz? mi ketszer doglottunk le, egyszer dzsoek huztak be es reggelre sikerult beszereznunk egy uj ekszijat nouakchot forgatagaban, masodszorra viszont fel napig alltunk egy sivatagi muhelyben, mire a faszi belekoszorulte az alig hasznalt toyota fekpofat a mitshubisibe

Eiríksjökull (törölt) 2008.01.16. 09:20:05

ferkó, a telefon nekem is nulla, a mai napig nem számlázták ki a mobilt :))))))

becherpig 2008.01.16. 11:54:24

fürkész: nem látom a jótékonysági oszlopot!

ge 2008.01.16. 12:11:45

becherpig, segítek:

Egy induló várható költségei

... "Az alábbi adatokat egy tavaly induló csapattól tudtuk meg, akik segélyt is vittek Bamakóba, de mivel azt szponzorok biztosították, külön költséget nem jelentett."

Anyánk

Szponzorok






Fotók