2008.01.18. 16:00 Fürkész

Mazsolák és rozzant verdák a bamakói futamon?

A tavalyi Budapest-Bamakó-rali óta foglalkoztat a következő kérdés. Vajon miért van az, hogy jónéhány csapat már az európai szakaszon megfekszik?

Ha olvastátok a híreket, voltak, akiknek már Magyarországon elromlott a kocsijuk, de Ausztriában és Olaszországban még többen töltötték szereléssel/szervizben az időt, akár egynapos veszteséget is begyűjtve. Valamelyik kocsiról írták hogy árokba borult, a daciás csapat autója a tuningolás ellenére lerobbant, a kísérőautója pedig már Magyarországról sem tudott kijutni.

De hát itt még szó sincs autót próbáló afrikai terepről (bár az út nagyrészében Afrikában is autóúton mennek), hanem normális autópályákról, mintha csak nyaralni menne az ember. Hogy voltak akkor ezek az autók szervizelve, felkészítve egy ilyen futamra? Normális ez a tömeges lerobbanás?

11 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://bamako.blog.hu/api/trackback/id/tr13301768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jiimbo 2008.01.18. 18:12:35

Ezek többnyire oreg terepjarok, amik max 60-70 nel rossz utakon jol elboldogulnak, de az autopalyan 90-100 nal napi 12 orat nem birnak...

flombi 2008.01.18. 18:31:55

... nem bírják, és astraként borulnak az árokba. lol.

Gyulus 2008.01.18. 18:58:01

Nem arról szokott szó lenni, hogy erre a versenyre mindenféle viccesnek hitt, ám lehasznált ócska tragacsokat vesznek, és azokkal indulnak? Ha így van, akkor persze hogy tönkremennek az első nagyobb kanyarban, vagy emelkedőn. :)

matyi király 2008.01.18. 19:09:29

Hmmmm....
Bamakó nagyon messze van. Sajna sok a felelőtlen induló. S ebben a szervezők is ludasak. Friss műszaki nélkül nem volna szabad engedni az indulást.
Lesz olyan helyzet ahol menekülni kell!!!! ha az autó bírja. Remélem sikerülni fog. Üdv mindenkinek és szurkolok minden csapatnak a célbaérésért

Bluu · www.daciavalbamakoba.hu 2008.01.18. 20:06:16

Ha minél több dolgot raksz az autóba annál több lehet a hibalehetőség.
A Dacia csapat vezetője megjárta már párszor ezt az utat, egyik út során sokat kell szerelni, másikon meg sosem.
Kiszámíthatatlan szerintem.
Pont ezért izgalmas a verseny.
Nincs mindenkinek jó néhány milliója, hogy a legújabb terepjárót vegye meg, van aki megtehetné, hogy olyannal tegye meg az utat de minek.:D
Azt már más bizonyította, hogy lehetséges.
IFA-t pl. valószínűleg sosem láttak a kontinensen.
A Dacia csapat egyébként 1 óra 20 perc alatt járta meg a kősivatagot.
egyébként tényleg vannak felelőtlen indulók akik gyakorlatilag egy nagy 2 hetes részegedésnek tartják a versenyt.:D:D

0xFFFF 2008.01.18. 20:59:19

Bamakó mi ? Szponzori pnzek felnyalva demszkysn ráköltve a projectre, bankszámla duzadt, project halódik.

mozsó 2008.01.18. 21:37:54

Az a szolíd gyanúm az innen-onnan összeszedett infók alapján, hogy sokan a verseny előtti napokban, hetekben rakják csak össze a tuningolt/felújított autókat s azok motorjait. Aztán nincs idő rendesen kipróbálni, szinte újra bejáratni a megbontott majd összerakott "erőműveket". Ebből is lehetnek gondok, nem derülnek ki az esetleges hibák időben.

Szerintem a verseny előtt egy-két hónappal legyen összerakva a járgány, ha lehet, aztán használják napi szinten valamennyire, hogy még időben kijöjjenek a torokfájások. Itthon nincs sok autópálya, de ha mondjuk 2x oda-vissza lemegy valaki Bp-Szeged egy nap alatt, akkor azért meg lehet nézni, bírja-e a kocsi 8-10 órán át a pálytempót.

Mondjuk az azért vérciki, amikor a szinte új Nissan (06) javíthatatlanra megy szét Spanyolországig :)

De az osztrákokig elhengerfejesedés se piskóta!

Pukker 2008.01.18. 21:59:45

mert jo poen, odaallok a rajthoz egy szakadt autoval, megyek austriaig, azt befejezem a versenyt. sok hulye meg azt hiszi ez olyan mint a dakar...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.18. 22:56:05

van Afrikában IFA, legutóbb a Véres gyémánt filmben láttam.

markoferko 2008.01.19. 11:33:31

etiopiaban es szenegalban is stoppoltam ifa-t, van bovivel

Anyánk

Szponzorok






Fotók

süti beállítások módosítása