A reggeli eligazításon Nouadhibou rendőrfőnöke is ott volt és biztosított mindenkit, hogy a teljes mauritán távon jelen lesz mind a rendőrség, mind a katonaság és biztosítja a versenyzők testi épségét. A főrendőr nemcsak, hogy megjelent, hanem a bamakósokkal töltötte az éjszakát a táborhelyen egy 22O-as Merci első ülésen.
A rendőrökön kívül megjelent a Mauritán Turisztikai Szövetség elnöke is, aki végig kíséri a mezőnyt egészen a mali határig.
A start után a viszonylag könnyű autózásra számítók csalódtak, ugyanis a homokviharban sem az előttük, sem az utánuk haladókat nem látták. Sűrű szemekben fújta a homokot a szél.
Két útvonal közül lehetet ma választani. A verseny kategóriában indulók és a jobb, négykerék meghajtású járművekkel indulók keresztül autóztak a Banc D Arguin Nemzeti Park aranysárga homokdűnéi között. A park több száz vándormadár faj téli otthona, valamint fókák, delfinek és bálnák élnek a park vizeiben. Ma előkerültek az ásók és a vontatókötelek is.
A versenykategóriában mindössze öt csapat ért be a negyvenbõl idõre. A 15O indulóból mindössze 7O-8O jármű vette sikeresen a mai etapot. Többen a dűnék között éjszakáznak ma a sivatagban. Az etap vége a már hagyományosnak számító táborhely, amit mindenki csak Budapest-Bamako Beach-nek még maurániai szerte is.
A gyengébb autókkal indulók egy egyszerűbb útvonalon közelítették meg ezt a lélegzetelállító partszakaszt, ahol a Szahara találkozik az Atlanti óceánnal. Itt egy másfél napos pihenő vár mindenkire, és az újabb apállyal újra útra kel a karaván, immáron Mauritánia fővárosa Noukchott felé.
A versenyben továbbra is szlovák Ulrich házaspár vezet, de még mindig nem behozhatatlan az előnyük.
Jól halad a Velorex, és a motorosok is derekasan állják a számukra igencsak mostoha időjárási viszonyokat. A kis Polski angol utasai reggel Nouadhibouban a lengyel hardware-rel küzdöttek, de a fiúk kitartása arra enged következtetni, hogy nem adják meg magukat egy könnyen. A buszok versenyében egyelőre kiegyenlített a küzdelem, mindketten kiválóan teljesítik az etapokat.
A BKV Volvo-ja ma az első homokbuckán elakadt és se előre se hátra nem tudott megmozdulni. Wernel László IFA-ja rántotta ki a Székesfehérváron épült terepjáró buszt. Mind a busz, mind az IFA holléte e sorok írásakor ismeretlen. Mauritániával egyetlen magyar mobilszolgáltatónak sincs roaming megállapodása. A műholdas számokon sem sikerült kapcsolatot teremteni.
Az esti táborhely 25 kilométerre van a legközelebbi lakott településtől. A helyi fegyveres erők itt is éberen vigyáznak a Budapest-Bamako résztvevőire. A holnapi etap vége Nouakchott, Mauritánia fõvárosa.
(forrás: a szervezők sajtóközleménye)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: click the following website 2018.10.29. 05:27:10
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ilus49 2008.01.21. 22:57:06
Remélem minden rendben van.
mozsó 2008.01.22. 08:17:18
Nem jó, hogy szükség van rá egyáltalán, de biztonságosabb így.
Mauritániának a Dakar fiaskó után elsőrangú érdeke, hogy ez az "amatőr"-nek mondott verseny rendben, biztonsági probléma nélkül lemenjen.
Mondjuk azért a következőig összeszedhetnék az aknákat is :)
sz22 2008.01.22. 08:41:48
Esetleg elgondolkozhatna a harom hazai mobilszorny, hogy ugyan miert nincs..amikor olyanoknak, mint peldaul Lengyelorszag, Bulgaria, Ukrajna stb stb van. Jo PR lenne a jovo evi BB-re valamelyiknek bemondani, hogy a mi ugyfeleink vegig elerhetok az egesz futam alatt, Maurit is beleertve.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal