2008.01.23. 00:59 kirk kapitány

A nap, amitől igy vagy úgy mindenki megőrül

Homokviharban vezetni hatszáz kilométeren át üres országúton, alapvető vezetésélmény. A por kifehéríti a kontúrokat, egy cserje látszik, a mögötte álló már csak sejthető, az út fölött folyik át a homok. Csak a technikára bízhatod magad, ha ki kellene szállni, néhány óra alatt lereszelné  bőrt az arcunkról. Tétje van, hogy minden jól menjen, de azért közben percenként csettintgetünk elismerően. Ondöródögén, ilyen nincs is. 

Még nagyobb a tét a tengerparton. Mauritániában leginkább homokból van választék. A porviharos országút, homokos part a tenger mellett, közöttük dűnék. A csapat nagy része nem vágott neki a 20 kilométeres fövenytúrának. A Volvo busz megpróbálta ugyan, de kiderült, 20 tonnából mégiscsak lehetetlen homokfutót csinálni. Előtte azért egy szikkadt talajú skságon száguldozni kezdett a busz is. A Rudi és Jász kolléga a tetőn kendőbebugyolált fejjel érezte át egy a Mad Max forgatásána hangulatát. A busznak nem sikerült beváltani viszont alkotója nagy álmát, többször besüllydet a homokba, húzni kelett, sorban jöttek a csapások, nyolc órába került visszvinni a szilárdburkolatra. A BKV-team a fővárosnak vette az irányt, és követte a terepjárós társaság fele is.

Flying Gizi és Kirk kicsit későn vágtak neki az igazi rallinak. Hiába a 40-50-nel tempóban nyomott rodeó a buckákon, a dagály emelkedett, és nem volt senki látótávolságon belül, egyik oldalon az óceán, másik oldalon a sivatag, és nincs térerő. Társaságra éhezve és kimerülve futottunk be a táborba. Volt, akinek viszont ez nem sikerült, és magányosan az óceántól körülzárva töltötte a megfeneklett kocsi mellett a éjszakát.

 

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://bamako.blog.hu/api/trackback/id/tr25308065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolto 2008.01.23. 09:39:11

Használni kellene ilyen helyzetekben a buszon lévő hőkamerát, amivel lényegesen nőne a látótávolság. Nem csak éjszaka lehet az segítség...

Kemu 2008.01.23. 18:30:02

Látta valaki a stopposokat?

petithonda 2008.01.23. 19:02:41

Az alkotó tudta, hogy nem kéne odamenni.... Nincs az a járgány, ami ilyen tengelynyomással ne süllyedne el a parti laza talajban.
De aki nem tudná, a góré....... az góré. És nem mindig józan az esze.

petithonda 2008.01.23. 19:43:15

Bocsi ha az elöbb nem lettem volna elég világos, a bkv buszról beszéltem.
süti beállítások módosítása